Etiket merakı ve fabrikasyon kimlikler (1. Bölüm)

'Etiket merakı' ve 'fabrikasyon kimlikler'

Bakın ben hiçbirzaman hiçbirşeyin iddiaasında bulunmadım lakin şu yaşıma kadar görmüş olduklarıma dayanarak emin bir şekilde söylüyorum ki;
Okumakla adam olunmuyor

Okurlarımdan bazıları arkadaşlarım.
Şimdi söyleyin bana; gerçekten ne öğrendiniz üniversitede?
Bakınız ben de üniversite okudum, üstelik usanacak kadar çok sene.
2 üniversite 2 şehir ve 8 yılda her türlü insanla tanışma fırsatım oldu.
Ve çoğu da şu an mezun, peki üniversite okumak ne kattı derseniz onlara?
"Söz meclis dışında" tabi fakat dürüstçe cevap vermek gerekirse;
Hiçbirşey! derim, diyeceklerdir...

Bakınız çok odtülü arkadaşım oldu ve de boğaziçili
Ancak zekadan bahsetmek gerekirse aklıma sadece boğaziçinden
Gökçe kuruçay adlı bir arkadaşım gelir
Fakat bulut, ibo, anıl, neda ve bir çok isim de en az gökçe kadar zekidir
Üstelik bunlardan hiçbiri boğaziçi veya odtülü de değil, gazili, ankaralı ve mühendis, diş hekimi, iletişim vs. bitirdiler

Üniversite okumak insanı geliştirmez, yalnızca;
Üniversite okurken, kendinizi geliştirmeye zaman bulursunuz...

Ayrıca;
Bu dünyada 'bilgelik' hariç herşeyi parayla satın alabilirsiniz, o yüzden
Bilgi,
Arkadaşlık, dostluk,
Ünvan (prof dr vs)
Bilim... 'dürüst değilse' pek kıstas teşkil etmiyor benim için
Neden derseniz, zorlama (besleme) entegrelerle yaptığınız tek şey, üzerinize uymayan bir giysinin sırıtışının tasviridir. Eğreti durur.

Bakınız ilk üniversitem de hocalarımızın çoğu odtü mezunuydu
Yeni mezun oldukları için ünvanları yoktu ama ihtiyaçları da yoktu
 onları farklı kılan, odtülü oluşları değildi, gayretleriydi....

2012 de Cernden bahsedip de bilgili görünmeye çabalayan yeni mezun bebeler daha projeden habersizken, o hocalar 2005 yılında projenin içeriğinden amacından ve öneminden bahsedebiliyordu bize.

O yüzden afedersiniz ama kalitesiz hocalarınızdan ötürü o kalitesiz makine, biyoloji, siyaset bilimi bölümlerinden 4 sene boyunca ders çalışmak dışında bir halt etmeyip de mezun olduğunuz zaman, tutup bir de ahkam keserseniz ben siyasetten anlarım ben bilimden anlarım diye, ben gülmem size ama.... Gülünç olur be ya.... Anlıyor musunuz? Bunu kendinize yapmayın...

Hanımefendiler, Beyefendiler bakınız;
Dünya çok komik bi hal aldı, herkeste bir etiket merakı.

Örnek vermek gerek, komedinin şiddetini görebilmek için

Bundan üç sene kadar önce, sahilde 3 kişi oturuyoruz.
2. Sınıf diş hekimliği okuyan bir öğrenci var yanımızda
...çocukcağızı araya almışlar, çocukta diş bakımı hususunda dikkat edilmesi gerekenleri anlatıyor... Lafı fazla uzatmayayım...
... Hep bildiğimiz şeyler, yani tutup kanal tedavisini anlatmıyor çocuk, hatta muhtemelen o da henüz bilmiyordu onu....Neyse velhasıl diş hekimine 6 ayda bir görünmek gerek, yok efendim arada farklı dişmacunu kullanmak gerekli derken ve benim bu esnada beynim yıkanırken, bir de diş ipi kullanmak gerek de-di ve olay orda koptu...
Bu 2 şahıs, sanki bu bilgi ellingam gezegeninden gelmiş gibi şaşırdılar
-Aaaaa öyle miiiii?
Hatta biri heyecanla dediki; -ay ben hergün kullanıyorum zaten...
-Aferin, doğrusu o zaten. falan derken ben orda baygınlık geçiriyordum
...o gün utancından ezilen çimenler şahidimdir ki yaşandı böyle bi olay

Yani arkadaşım, diş ipi kullanmanın gerekliliğini bilmeniz için diş hekimi mi olmanız gerekir bilemiyorum 
Ama o bilgiye öyle bir tepki verebilmek için kesinlikle yeterince cahil olmak gerektiğini biliyorum.

Benzer bir örneği yunus arkadaşımla beraber de yaşadım
Bu da çok zevkli okuyunuz bak...

Şimdi bizim yazlıkta böyle çok bilime meraklı kişi bulunmaz, ki bence gayet doğal bir durum lakin;
'Çok bilime meraklıyımdır,adeta hayranıym bilimin' kılıklı insan çoktur.

Bir akşam teleskop getirmiş yunus, gökyüzünü, ayı yıldızı falan inceliyoruz.
Teleskop gelene kadar kim kiminle nerede, sitede yeni dedikodular var mı veyahut hangi içkiye bayıldıklarını konuşan topluluk,
Teleskobun sohbete teşrif etmesiyle birlikte, adeta cahil masamızı şereflendirir ve 2 dakika önce araba muhabbeti yapan kız birden hawai astronomi profesörü victor john stenger oluverir.

Yalnız olayın komik kısmı şudur ki; bilime tam 5 dakikasını vermiş olan bu hanımlar ve beyefendiler, her nasılsa karadelik oluşumunu merak edip sorarlar.
Arkadaşcağızım da anlatır elbette, lafın bir yerinde süpernova geçince o mükemmel tepkilere yol açan soru gelir....
Süpernovaaaa nee? Hemen onu da açıkladı, devasa, yıldız patlamalarıdır dedi kısaca... Ve tepiler geldi..... - vaaayyyy beee
- Allah allaaaaaahh ! 
Ya şimdi efendiler, bunu sorsanız ben de söylerdim size, şaka mı yapıyorsunuz arkadaş? Tabiki yunus benden çok daha iyi biliyordur ona ne lafım olur, ama bu  mevzu diş ipi mevzusundan farksız, yani azcık ilgiliyseniz o kadarcık bilgiyi bilirsiniz, temel bilgidir çünkü, kara delik nasıl oluşur ya da süpernova nedir, antimadde nedir bunlar temeldir.
Haaa bilmek zorunda mısınız kesinlikle ve şiddetle hayır, tabiki değilsiniz, e öyleyse kesin numara yapmayı, ilgili gözükmek için bu kadar enerji salınımına yazıktır, israftır.... 

İşte böyle, kahkahalar uzar gider, bu ağlanacak maskelere..lakin..nafile...

Aslında ankara'yı bu bakımdan çok özlüyorum....
Ahmet, onur, erhan, mustafa, hakan, anıl, bulut vs. derken
Belki de ankaranın görüp görebileceği en büyük ve en eğlenceli
Üniversite gençliğini oluşturmuştuk
10 çekirdek kadro olmak üzere 30 kişiyi aşkın kocaman bi grubumuz vardı.
(Şimdi düşünüyorum da kendi bandomuzu bile kurabilirdik :))

Çünkü biz de ünvan yoktu, kendini kanıtlama çabası yoktu,
Filmler çektik, gezdik eğlendik, içtik, müzik yaptık,
Felsefe gecelerinde uzun uzun sohbet ettik, yeni şeyler öğrendik,
Vampir oynadık
Gıpta edildik hatta ne yazık ki kıskanıldık,
Biz neysek oyduk, katıksız ve saftık...
O yüzden şimdi herkes maziyi iyi hatırlamakta...
...belki de gelmiş geçmiş en iyi üniversite tayfası bizdik....
Herşeyden önemlisi olduğumuz kişilerden memnunduk

Şimdi üniversiteler bitti ancak hala bir etiket merakıdır gidiyor
O sitedeki belirli bir grup insan küçük burjuva benliklerinden sıyrılmadıkça bin sene sonra da yaşasalar tamamen aynı şekilde muhafaza edecekler kendilerini. Aynı kibir aynı nefs
Site tabiki bir örnek, ankara istanbul adana farketmiyor, şu gün şu an
Dünyanın bütün ülkelerindeki insanlar 3 aşağı 5 yukarı aynılar...

Neden derseniz?

Bizler fabrika ürünüyüz
Hepimiz tek elden çıkıyoruz

Aynı batı propagandası aynı bilgiler aynı görsellik
Çünkü düşünmenin rafa kaldırıldığı çağdayız ve iktidar sahibi düşünenler
Düşünün, biraraya geldiğinizde ne konuşuyorsunuz?
Hep aynıdır büyük olaslılıkla

Bir youtube videosu
Bir dizi
Dedikodu
Futbol
Kadın kız
Erkek 
İçki
Cinsellik
Yarım yamalak bilgili darwincilerin bilgili görünme çabaları (bağnaz ateistler)
Yarım yamalak bilgiyle inananların inançlı görünme çabaları (bağnaz dinciler)

Bakın neye inanıp inanmadığınızı bilmiyorum ilgilenmiyorum ve ondan bahsetmiyorum
Tek söylediğim düşünmeden kek kalıbı gibi fikirlerinizin bulunması

Şu gün kendi anılarınızdan daha çok başkasının anıları var kafanızda
Youtube sağolsun
Şu an dizi ve reklamlar çöplüğü var kafalarınızda 
Televizyon sağolsun
Cahil ve ahmak üniversite hocalarınız yüzünden çoğunuzun burnu kaf dağında ama bildiği yanıldığına yetmez

Çünkü siz ne adam gibi deney yaptınız ne de size adam gibi şeyler öğretildi
Yaptığınız stajla veya 2 deney tübüne dokunmakla
Veya da giydiğiniz beyaz önlüklerle bilim adamı oldunuz sandınız

Hayır hanımlar ve beyler....
Durum böyle değil, yanılıyorsunuz
Mezun olduğunuz okullar standford oxford değil
Hem zaten öyle olsa bile bu kafayla bi yere varamazsınız
Peki neden bahsediyorum?

Hemen örnekliyim:
Biz üniversite bitirdik ve çoğumuz 1 ila 5 senedir çalışıyor
Ya da ülke şartları gereği işsiz

Lakin mezun oldunuz olalı beyninizi ve de beynimizi ne kadar kullanıyoruz?
Üniversite çok mu güzel öğretti acaba derslerden inekleyip geçmeyi de böylece sosyal statü sahibi olmayı ama ezber bilgilerden başka bi halt bilmememize rağmen havalarda gezmeyi?

Şu gün (affınıza sığınarak yine yazlığı örnek vercem, çünkü her çeşit insan mevcut orda) siteden kaç kişiye sorsak hep aynı insanları gösterir ve derler ki
Bak bu bilim adamı olacak adam, bak bu adam çok zeki, bak bu adam bi boka yaramaz senelerdir tek yaptığı grubuyla sahilde içki içmek

Bakınız bu da etiketlemenin veya da etiket merakının farklı bir varyasyonudur
Size ne be ya?
Kendinizle uğraşsanıza!

Kaldı ki kötü söyledikleri şeyleri örnek vermicem, sadece iyi söylediklerini baz alıp kimseyi incitmemek adına;
Zeka konusunda deli yanıldığınızı rahatlıkla söylerim
Zekayı genel algı şu şekilde yorumlar; (meclis dışı)
İçip eğlenmeyi bilen
Çok komik olan, şakalar, belden aşağı ucuz espiriler yapan 
Hazır cevaplılık vs
Arkadaş eğer komedyen arıyorsanız bir tane cem yılmazımız var onunla idare edin çünkü hakikaten komik olmuyorsunuz

Hiç kusura bakmayın ama 
1 buçuk saatlik belgesel koyduğum halde hala bana 
Yok yeuuvv 11 - eylül abd işi değil diyene ben ahmaksın derim arkadaş
Ya da yine belgeleri ve ispatlarıyla
Chamtrailden bahsettiğimde inanmayana
Gözüne gözüne ispat soktuğum halde daha bi çok şeyi hala inkar eden kafaya ben zeki demem diyemem, siz diyebilirsiniz saygı duyarım ama ben demem.

Yaaa koskoca abd neden adana kadar ülkenin bir dediğini 2 etmiyor kardeşim diye sormayan adamdan ve zekasından şüphe ederim

Abd yalanların ülkesiyken
Nasa
Uyuşturucu kaçırdığı ortaya çıkan cia, Fbi 
Birleşmiş milletler vs gibi örgüt kurum ve kuruluşlara kanan insanlara da ahmak derim arkadaş

Bu böyle uzar gider, aslında istemeden başka bir yazımın konusuna taştım; adı "günümüzün safsataları"

Konu daha çok uzar, toparlamak gerekirse;

Nasa size bişey dedi diye veya
Media tekelinden bişeyler duydunuz diye
Abuk sabuk gerçek olmayan bilgileri gerçekmiş gibi özümsemeyin

Ve lütfen sanki hayatı boyunca düşünüp taşınıp araştırıp deneyler yapmış gibi bilge konuşmaya heves etmeyin
Çoğunuzun eline doğru düzgün bir materyal bile geçmedi
Nerde yaşıyorsunuz?

Kimi kandırıyorsunuz?
Aynı memleketin insanıyız
Büyüklük taslamayı bırakın, kardeş sayılırız, ayıp oluyor....

Che posteri asacağınıza Atatürkü bi öğrenin
Marks lenin okuyacağınıza mevlana yunus emre kemal atatürk
Okuyun
Yabancı proflara hayran olacağınıza oktay sinanoğlu okuyun
İlber ortaylı dinleyin, çok daha fazla aydın, düşünür, yazar, bilim adamı mevcut bizde, sandığınızın aksine bir tek türk lokumunu icat etmedik. 

Yabancı yalakası olup
Her fırsatta yurtdışına baba paralarıyla gidip
Ellerde winsto' sigaralarla
Daha hayatta zorluk nedir tatmadan
Ahkam kesmekle bi yere gelemezsiniz

Bu toprakları okuyun da biraz öz güven sahibi olun
Fabrikasyon çıkışlı olmayın, farkınız ve kaliteniz olsun, seçkin olun

Ve

Rolleri bırakın n'olur, kime kendinizi kanıtlamaya çalışıyorsunuz?
Hayat gelip geçici. Bakınız burda bahsettiğim kişiler de dahil kimseyle alıp veremediğim yok, hatta ve hatta insanları çok severim, sadece insanın insana (kendisine) yaptığı zulümü gözlemliyor ve size gösteriyorum, siz buna eleştiri de diyebilirsiniz, niyetim temiz onu bilin kafi...

O yüzden bana düşman olursunuz, deli dersiniz veya da anlamaya hiç çalışmadığınız için beni, anlamazsınız bizi, canının sağ ola.
Kimse sataşmadan, karşılık vermeyiz biz.

Yaşamaya bakın, zaten kısacık ömür.... Şov yapmaya zaman yok.


Bu blogdaki popüler yayınlar

Mentalist dizisi çözümlemelerim ve tahminlerim -spoiler-

Kendimiz için ne yapmalıyız ? -10 madde-

DuLDa 2015 & 2016 & 2017